Subject: FW: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlusest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Apr 2024 14:27:49 +0300

Palun reg

From: Andrei Grigorjev <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 17, 2024 9:34 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Tere

Manuses on digiallkirjastatud kergliiklustee projekt.

Projekti pangas on kogu projektdokumentatsioon: 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/8ht5ir2919b8h6jfdrpmb/h?rlkey=sn7z9tl6031383vwg3g172mtm&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/8ht5ir2919b8h6jfdrpmb/h?rlkey=sn7z9tl6031383vwg3g172mtm&dl=0

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 15 April 2024 15:10
To: 'Krista Einama' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Tere

Manuses on üle vaadatud IKÕ plaan.  Valgustuse lahendus on nüüd Tulli poolt 
heaks kiidetud, peame veel väikesed korrektuurid vormistada ja saadame 
viimased digiallkirjastatud konteinerid.

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 15 April 2024 15:03
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Tere,

KAS IKÕ joonised on ka nüüd üle vaadatud. Palun igaks juhuks kinnitust ja 
viimast linki, kus materjalid asuvad.

Tervitades,

Krista Einama

From: Krista Einama
Sent: Tuesday, April 2, 2024 8:01 AM
To: [email-masked]' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Palun reg

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 1, 2024 7:25 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Tere

Allpool on vastused tähelepanekutele punasega. Manuses on korrigeeritud 
joonised. Palun vaadake üle, kui sobib, siis värskendan ka IKÕ plaani.

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 1 April 2024 07:49
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa 
taotlusest

Tere, Tänan.

Muudetud lahendusele ettepanekud / märkused:

1.	Teevalgustus läks ülevaatamiseks elektriinsenerile.
2.	Sademeveetoru väljavoolu kõrgusarv? Soovitan toru  ja immutusala nihutada 
riigitee aluselt maalt välja, et vältida ikõt. IKÕ seatakse siis, kui see on 
vältimatu.

Joonisele on kantud toru kõrgus restkaevu juures, toru kalle ja pikkus. 
Väljavoolu kõrgus= Kõrgus restkaevu juures – toru pikkus x kalle, ehk 
38-30*0,003=37.91 m . Lisasin väljavoolu kõrguse  plaanile. Immutusala ja 
toru ots nihutatud teemaa-alalt välja.

3.	Pk 5+00 ristmikul sademevete ärajuhtimine vajab täpsustamist, 
hinnanguliselt ei ole tagatud. Kanda peale ka riigitee alusel maal 
vertikaal, vesi peab olema ära juhitud.

Lahendus korrigeeritud. Sademeveed  ristmikult suunatud immutusalale.

4.	Riigitee kruuskattega peenar, piirdega lõigus tuleb katet muuta, et 
lahtine osis ei valguks JJT-le.

Kas sobiks  asf. freespurust kate? (analoogselt olemasoleva tee kattele)

5.	Kas JJT serva nõva uhtumist ei teki? See on TRAM-i ei puuduta, tuleks 
läbi mõelda.

Pikikalle on seal <2%, katte pindala millelt vesi nõvale voolab on 
suhteliselt väike. Suurt riski ei ole, aga päris välistatud ka ei ole. 
Ettepanek piirdega lõigul kindlustada nõva killustikuga.

6.	Projekteeritud ühendusteele Pk 2+50 JJT algus ja lõpp LM. Kas ühendusteid 
on projekteeritud piisavalt.

Liiklusmärgid lisatud. Ühendustee osas paluks abi KOV esindajalt. Olen 
seisukohal, et ühendusteid peaks olema minimaalselt vajalik arv, sest iga 
ühendustee on sisuliselt tee ületuskoht, kui 600 m lõigule teeme 3 – 4 
ühenduskohta, siis lõik muutuks ohtlikuks. Rõhutan veelkord, et 
kergliiklusteele pääseb ka mahasõitude/ristmike kaudu (projekteeritud lõigul 
on 5 ristmikut ja 2 ühendusteed (s.h. BP-ga ühendus), ehk kokku 
kergliiklusteele pääseks 7 kohast). Indrek, palun vaata plaanilahendus üle, 
mis Sa arvad, kas peame ühenduskohti lisama või nihutama?

7.	Masti kaugus JJT kattest peaks ka kuskilt välja tulema, soovitavalt 
ristlõikelt.

Lisatud lõikele 1-1

8.	Pk 0+00 JJT alguse märk puudub.

Lisatud

9.	Pk 6+40 eemaldada LM 172 ja tahvel 821, puudub vajadus.

OK, näidatud likvideeritavana.

Projektiga peaksime jõudma kooskõlastuseni, mille aluseal saab esitada IKÕ 
seadmise riigitee alusele maale.

Tervitades,

Krista Einama

From: Andrei Grigorjev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, March 25, 2024 2:46 PM
To: 'Indrek Brandmeister' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>; Krista Einama < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere

Nihutasin töömahtude piiri, TL joonised ja seletuskiri on manuses.

Korrigeeritud valgustuse projekt asub lingil: 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/wd0t54i1zbl5pnfukxjm4/h?rlkey=adb1xp7cv3k75u5z72u0mv4mn&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/wd0t54i1zbl5pnfukxjm4/h?rlkey=adb1xp7cv3k75u5z72u0mv4mn&dl=0

Kas lahendused on nüüd sobilikud?

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, 22 March 2024 09:39
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Jah, me võime valla poolt muuta seda ka projekti väliselt tee ületuskohaks 
kui see on vajalik ja põhjendatud, aga see ei peaks olema takistuseks 
hetkel.

I.

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 22, 2024 9:37 AM
To: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere,

Teema oli tõstatud, et kas peaks….Meie liikluskorraldaja Hannes on sellel 
nädal veel ära, loodan temaga järgmisel nädalal korra arutada. Töömahtude 
piir vajab täpsustamist. Kui jääb töömahtudes välja, siis ilmselt ei saa 
sellist märkust teha. Küsimus võib jääda ikkagi 😊

Tervitades,

Krista Einama

From: Indrek Brandmeister < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, March 22, 2024 9:25 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]; Krista Einama < 
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere

See ülekäigurada oli jah teise ehitusloa ja kasutusloaga. Tegelikult peaks 
nihutama töömahtude piiri sinna kust algab PT kohane jalgrattatee ehitus.

LugupidamisegaIndrek Brandmeister

teedespetsialist

TEL  <tel:+372%20534%2007008> +372 534 07008

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.sauevald.ee/> www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Andrei Grigorjev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 21, 2024 8:30 PM
To: 'Krista Einama' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Indrek Brandmeister <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere

Edastan korrigeeritud põhiprojekti joonised ja seletuskirja läbivaatamiseks. 
Lahtiseks jäi märkus ülekäiguraja kotha. Kas jätame nii, nagu täna on või 
muudame  teeületuskohaks, nagu märkuses soovitasite?

Korrigeeritud valgustuse projekti edastame eraldi kirjaga.

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, 18 March 2024 07:26
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: 'Indrek Brandmeister' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere,

Projekti kooskõlastamine toimub väljapool ehri- lõppeb kooskõlastuskirjaga. 
Alles siis saame ehris kergliiklustee ehitusloa eelnõu kooskõlastada.

Parimat, Krista Einama

From: Andrei Grigorjev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Sunday, March 17, 2024 10:53 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: 'Indrek Brandmeister' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere

Märkus ütleb : Kergliiklustee (KLT) ehitusloa kooskõlastamise eelduseks on 
väljapool ehri Transpordiametiga kooskõlastatud KLT ja valgustuse projekt 
riigitee alusel maal

Seega minu küsimus, kas me parandame projekti ja esitame uuesti EHR-i või 
parandatud projekti tuleb esitada email-le?

IKÕ kohta on arusaadav.

Täpsustaks ka märkust 2: mahasõite on palju, kas ühendus peaks olema iga 
mahasõidu kohal (projekteerija seisukohalt ebamõistlik) või loome ühendused 
suuremate ristmikega? Juurdepääs kergliiklusteele on võimalik ka mahasõitude 
kaudu.  Bussipeatusele samuti pääseb mahasõidu kaudu (põrkepiirdes 
katkestust enam ei ole võimalik teha, sest peab olema tagatud minimaalne 
pikkus toimivuse garanteerimiseks).

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Sunday, 17 March 2024 09:05
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere,

Kommanteerin punkt 1 :

Ehris kooskõlastatakse kergliiklustee ehitusluba, mida taotleb KOV.

Enne kui TRAm saab kooskõlastada ehitusluba sh riigitee alusele maale, 
peavad olema loodud kõik eeldused ka ehitamiseks riigitee alusele maale, st 
kooskõlastatud IKÕ joonised, et KOV saaks asuda IKÕ lepinguid sõlmima.

Selleks peame jõudma ehri väliselt projekti kooskõlastuseni, mille mahus on 
IKÕ-d. Kooskõlastuse järgselt peaks KOV esitama TRAm maade osakonda 
taotlused IKÕ sõlmimiseks (IKÕ sõlmimise eelduseks on kooskõlastatud 
projekt). Selleks et KOV saaks ehitada riigitee alusele maale, peavad olema 
sõlmitud IKÕ notariaalsed lepingud.

Tervitades, Krista Einama

From: Andrei Grigorjev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Saturday, March 16, 2024 6:38 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: 'Indrek Brandmeister' < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, 
m enr 419726

Tere

Tänavavalgustuse projekt on leitav siit: 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/pminuxc8p8n1qtmopc1r5/h?rlkey=92vqcy3uxr7e884f0fff0kagr&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/pminuxc8p8n1qtmopc1r5/h?rlkey=92vqcy3uxr7e884f0fff0kagr&dl=0

Esimesed kommentaarid märkustele:

1. Kergliiklustee (KLT) ehitusloa kooskõlastamise eelduseks on väljapool 
ehri Transpordiametiga kooskõlastatud KLT ja valgustuse projekt riigitee 
alusel maal, mille mahus on koostatud IKÕ joonised.

Kas õigesti saan atru, et Transpordiamet ei kooskõlasta projekti läbi EHR-I 
vaid soovib, et projekti oleks esitatud e-maili teel?

2. Plaanilahenduselt puuduvad ühendusteed üle tee asuvate ristumiskohtadega 
ja bussipeatustega.

Ok, vaatame üle, lisame

3. Vastasküljes asuvad bussipeatused tuleks kanda peale, lahendada koostöös 
KOV-ja ja TRAm-ga.

Kas Saue VV on sellega nõus, et ka teasel pool teed BP peame 
ümbrprojekteerima?

3. Kas oleks vajalik siniseid tähisposte panna talu mahasõitudele.

Kuna olemasoleval sõiduteel tähispostid puuduvad (ka mahasõitude juutres), 
siis pakuks, et ka meie projektiga ei hakka panema. Kui Transpotrdiameti 
seisukoht, et tuleb panna, siis palun esitada konkreetne seisukoht.

4. Puhkekohas ei tohiks puhkaja jalad ulatuda kergliiklusteele.

Ei saanud märkusest aru. Puhkeala tasku on 4x2 m  pingi istumissügavus 50…60 
cm. Kui paigaldada pink 0,5 katte tagumisest servast, siis pingi ees jääb 
min 1 m kuni kergliiklustee servani.  Kas Teansporsiamet on seisukohal et 1 
m -st ei piisa? Palun täpsustada märkust

5. Pk 0+00 ülekäiguraja asemel peaks olema ülekäigukoht. Lähiala 
liikluskorralduse ei ole ülekäigurada kasutatud, liikluskorraldus peaks 
olema ühtsete põhimõtetega ja arusaadav. Teatavasti ülekäigurajal toimub 
suurim liiklusõnnetuste arv.

Hetkel antud ristumine on lahendatud ülekäigurajana. Ilmselt kunagi nii oli 
kooskõlastatud Transpordiametiga, kas selle projektiga on soov ünberehitada?

6. Kõigile ristumiskohtadele kanda joonistele nähtavuskolmnurgad JJT-le ja 
sõiduteele. Nähtavuskolmnurk peaks kergliiklusteest eristuma ja mitte 
domineerima.

Hetkel nähtavuskolmnurgad on kantud uutele mahasõitudele. Kui kanda 
kõikidele, siis joonis muutub loetamatuks (kolmnurgad omavahel ristuvad). 
Teine võimalus, näidata kolmnurgad igale mahasõidule ja genereerida iga 
mahasõidu kotha eraldi joonis.

7. Seletuskirja punkt 4.3 ei käsitle sõidukipiirde pikkuseid, töölaiuseid ja 
minimaalse pikkus toimivuse tagamiseks. Palun teemasid käsitleda.

Ok, täiendame

8. Sademevete lahendus sõidukipiirdega lõigul ei ole sobiv. Riigitee 
peenrasse ei saa tekitada nõva sademevete ärajuhtmiseks. Kergliiklustee 
kalle peaks olema sõiduteest eemale.

Antud lõigul on korralik pikikalle ja sademevesi on juhitud haljasalale 
pikikaldega. Seda lahendust arutasime Teamsi koosolekul ja tol ajal 
vastuväiteid ei olnud.

9. Bussipeatuste ooteala tüüpkate (freespuru kate) on lahendatud 
eraldiseisvana ilma KLT-ga sidumata. Antud juhul siirdekate kahe püsikatte 
vahel ei taga kergliiklustee ohutust ja korrashoidu.

Ooteala on projekteeritud vastavalt KOV lähteülesandele ja tüüpjoonisele. 
Sooviks teada KOV-I seisukohta,

10. Selguse huvides tuleks seletuskirjas I ja II etapp lahku kirjutada.

I etapi kotha on koostatud põhiprojekt, II tapi on koostatud eelprpojekt. 
Koostatud kaks eraldi kausta ja kaks eraldi seletuskirja. Seletuskirjades 
ühine on üldine kirjeldus, ülejäänud kirjeldused on küll sarnased, aga 
ikkagi erineva etapi kotha.

11. Põiklõigetel on kasutatud terminit „kõnnitee“, mis on eksitav. 
Seletuskirjas on kergliiklustee ja jalgratta-ja jalgtee. Palun termineid 
ühtlustada.

Ok, ühtlustame.

12. Kus leiab IKÕ joonised. Enne seda vajab plaanilahendus täpsustamist sh 
ühendusteede osas.

Koostame, kui Transpordiamet  kiidab plaanilahenduse heaks.

13. Liikluskorraldaja ja elektriinseneri märkused projektide kohta edastan 
esimesel võimalusel väljapool ehri. Eesmärk on jõuda projektide 
kooskõlastuseni.

OK, jääme ootama.

Lisan kirja koopiasse KOV esindaja (Indrek Brandmeister).

Lugupidamisega

Andrei Grigorjev

Adetex OÜ

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Saturday, 16 March 2024 10:32
To: Andrei Grigorjev < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: -Saue vald, Koppelmaa küla Ääsmäe-Hageri JJT ehitusloa taotlus, m 
enr 419726

Tere,

kas on võimalik saata link valgustusprojektile, mul ei õnnestunud mahu tõttu 
maha laadimine ehitusregistrist.

Tänades

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026